Badanie praktyki wdzięczności

Dlaczego ?

Raporty i analizy sytuacji dzieci i młodzieży

Wskazują na galopujący wzrost zaburzeń psychicznych (w tym zaburzeń depresyjnych i zaburzeń lękowych) zgodnie z informacjami przekazanymi przez Narodowy Fundusz Zdrowia w ostatnim dostępnym raporcie z 2019 roku wynika, że leki przeciwdepresyjne (refundowane i nierefundowane) wykupiło ogółem 3,8 mln osób.

Wzrost problemów w grupie dzieci i młodzieży

W latach 2013–2019 liczba pacjentów realizujących takie recepty stale rosła (w ciągu pięciu lat zwiększyła się o 35 proc.). Wzrost szczególnie widoczny jest w grupie osób poniżej 18 roku życia, dla których od 2018 roku zrealizowano o 113 proc. więcej recept na leki refundowane niż w roku 2013.

Problemy
społeczne

Specjaliści (w tym nauczyciele) zgłaszają problemy dzieci i młodzieży z nawiązywaniem relacji, niskimi kompetencjami komunikacji werbalnej, niską odpornością na
stres i doświadczane porażki, ale również niskim poziomem motywacji do działania i angażowania się w działania społeczne.

Dlatego

Szukamy rozwiązania

Analizując wyniki zagranicznych badań osób dorosłych wyraźnie ukazała się nam rola praktyki wdzięczności jako czynnika chroniącego przed opisaną sytuacją. 

Szukamy odpowiedniej grupy

Większość norm i zaleceń rozwojowych jest tworzona na podstawie wyników badań przeprowadzanych w latach 50 XX wieku.

Szukamy odpowiedniej grupy

Dlatego też tak ważne jest sprawdzenie jak kwestia rozwoju polskiej młodzieży i rola praktyki wdzięczności w ich życiu wygląda na tu i teraz. 

Fundator

Fundatorem badania  jest Centrum Motywacyjno -Profilaktyczne